OLYMPUS DIGITAL CAMERAProšlogodišnji pobjednik kup-a Bosne i Hercegovine u lovu ribe udicom na plovak je bila ekipa USR “Sarajevo 1906” iz Sarajeva, te je tim plasmanom obezbjedila učešće na Podunavsko-jadranskom kupu.

Takmičenje je trajalo od 06.06.do 08.06., a mjesto takmičenja je bilo Sveta Marija u Hrvatskoj.

Pošto je USR “Sarajevo 1906” moje matično udruženje, dobio sam poziv da idem kao član ekipe.

Do zadnjeg dana je bilo upitno moje učešće – par dana pred sami polazak sam proveo pod temperaturom i bio sam na antibioticima, ali mi bi žao propustiti ovu jedinstvenu priliku makar se malo i napatio.

Dogovor je bio da krenemo u petak ujutro u tri sata. Pešto Mugdim je trebao doći po mene, ali prije toga, kada krene, za svaki slučaj će me “prozvati”.

No, davno dobijeni nadimak “kameni spavač” sam i ovaj put opravdao – Mugda je petnaestak minuta pokušavao da me probudi i uspio je probuditi ženu mi u mene.

Iz kuće sam izašao sa “jezicima”, ali je bitno da sam izašao.

Krenuli smo u Brezu poMirsada Bogilovića, a u još dva auta su bili Ermin Hadžić, Mirsad Alagić, Vehid Pešto, Nedim Kapetanović i Esad Vejsilović, što je bila kompletna ekipa.

U Brezi smo pokupili Bogilu, uzeli nešto primame i nastavili put. Od Breze imam malu amneziju (čitaj: utonuo u san) i tek se sjećam druge šolje kafe u Brodu.

Granicu smo prešli bez problema uz jedno “bistro” od hrvatskih carinika. Ermin, koji je vodio kolonu, imao je navigaciju i uzdali smo se da nije neka “crackovana” verzija.

Pred samim odredištem smo ipak morali “restartovati” uređaj, ali nađosmo odredište – hotel “Golf”, bez nekih problema.

Čim smo ostavili stvari u sobe otišli smo na stazu – kanal HE Dubrava, gdje je počeo obavezni trening. Bio je to kanal širine 50-ak metara, strme, šljunkovite obale i bistre, “jake” vode. Ovo “jake” mislim na njen tok – sva voda je matica i nema mirnijih dijelova. Zbog te činjenice, takmičarski boxovi su bili 12-ak metara, ali opet, plovku je trebalo 15 sekundi da prodje cijeli box.

Po biltenu koji smo dobili od domaćina, u tom kanalu je prisutno 65 (?!) vrsta riba, a najprisutnije su bile: škobalj, mrena, plotica, jez, uklija…

Takmicari su bili Mugda, Vedo, Bogila, Mirso i Eso, Ermin je bio rezerva, a Nedim kapiten.

Ja….ja sam bio kamerman.

Počeo je trening i nije bilo nešto obećavajuće – zbog prebrze vode, iako produženi, boxovi su bili prekratki. Ermin je imao prvi ulov – škobalja.

Ja nisam mogao izdržati i samo ih gledati, obavio sam svoj posao kamermana i uzeo od Mugde štap da i ja “smočim udicu”.

Nije prošlo 5 minuta, prva riba, i to nešto poveliko, dobro mi je smotalo štap. Dok sam popuštao mašinicu, ode. Znao sam da mi je udica premalena za ovoliku ribu.

Haj ponovo.

Bacao sam narednih dvadesetak minuta bezuspješno. Stavih dva bijela i jednog crvenog crva. Kako se ispravi plovak, tako i nestade pod vodom. Imao sam je, manja nego što mi je spala, ali dobar borac. Posto je bilo blizu mene, brzo sam je izvukao. Mrena.

Opet isto, dva bijela, jedan crveni. Nakon par zabačaja – udar. Uh, ovo je bilo nesto, smotalo je Mugdin bolonjez do vode. Nisam je htio “siliti”, bojao sam se da joj mala udica ne prosječe usnu. Nakon par minuta gdje je ona izvukla vise silka nego sam ga ja uspio namotati, izgubio sam je. Bilo mi je malo publike iza ledja pa sam uspio zadržati dostojanstvo da ne saspem rafal psovki – ipak mi je na leđima pisalo “Sarajevo team – Bosna i Hercegovina”, ali “u sebi” je bilo ….. i od tave drsku!

Haj opet.

Malo kasnije udar – na štapu kao ona sto sam je izvadio. Malo sam merakao i spremao repertoar za “u sebi” ako ode, ali nije bilo potrebe, mrena je izašla vani. Imao sam još jednog malog klenića i vratio sam se do mojih, trening je bio pri kraju. Na upit “je li bi šta kod mene”, i mog odgovora, Mirso reče: “Najbolji na treningu nam – kamerman!”.

Vratili smo se u hotel da ručamo i na ceremoniju otvaranja takmičenja. Tada smo dobili akreditacije i na mojoj je pisalo: Senad Kapo – trener. Očito, ovi moji su bili malo vidoviti, na treningu sam opravdao natpis na akreditaciji.

Nakon ručka je počela ceremonija otvaranja. Red prigodnih govora, red aplauza. Samo takmičenje je otvorio predsjednik Hrvatskog športsko ribolovnog saveza, gospodin Vladimir Sever.
Poslije zvaničnog otvaranja, obavljeno je žrijebanje.
Nakon toga smo malo ćakulali uz koje crno pivce koje se pravi direktno u hotelu i žao mi je bilo što, zbog antibiotika, isto nisam smio probati, ali ostatak ekipe je bio zadovoljan kvalitetom – više puta su ga “probavali”.
Nismo dugo besjedili, valjalo je ujutro u sedam biti na stazi.

Ujutro su takmičari – Eso, Mugda, Bogila, Mirso i Vedo ustali ranije da pripreme primamu. Doručkovali smo i krenuli na stazu. Kapiten Nedim je izvukao startni broj 12 što je značilo da su svi takmičari po sektorima u dvanaestom boxu.

Inače, po pričanju domaćina, sredina staze obično ima najlošiji ulov (što je čest slučaj na većini takmičenja).

Vrijeme je bilo tmurno, kiša samo što nije počela padati, i kako reče Mugda: “Da hoće sačekati samo da se pripremimo, da postavimo platforme i opremu”.

Čini mi se da tako i bi, kako sudije označiše početak bacanja primame, tako poče i kiša.

Hajmo, Bosno (3 puta), hajmo Hercegovino! Bistro!

Uzeo sam kabanicu od Mugde i krenuo gore – dole po stazi gledajući u vrhove štapova tražeći one savijene da napravim slike vađenja riba. Kiša je padala svo vrijeme, i dok bi uhvatio momenat da slika bude kako treba, digitalac bi bio sav mokar. Bilo me strah da će mi “povući vlagu”, ali sam imao rezervnu varijantu – mobitel.

No, umjesto da digitalac “povuče vlagu”, povukao sam je ja, ali o tome kasnije, da se vratimo takmičenju.

Takmičari su imali ulova, uglavnom veći komadi, bilo je mrena i plotica po dvije i po kile. Vadjeni su škobalji i mrene, te pokoji jez i plotica.

Naši su stajali slabo, Vedo je imao ulova, Mirso par kedera zahvaljujuci “treneru” (citaj: meni) i mojim polarizacijskim naočalama pomoću kojih sam “skužio” jedno malo jato kedera i naveo Mirsu da ima “upis”, Bogila je kukao da ima osjećaj kao da peca u Neumu jer je svako malo vadio školjke i zbog toga pedesetak puta gubio udicu, Eso je imao ribu, a kod Mugde kao u lavoru.

Staza je bila duga oko kilometar i ne znam ni sam koliko sam je puta prešao s kraja na kraj. Kiša nije prestajala, tako da su mi noge bile mokre kao čep, a i bolile su me da nije normalno.

Napokon su sudije odsvirale kraj i jedva sam čekao da se “uhvatim” hotela i malo odmorim.Vaganje je obavljeno jako brzo, takmičari su spakovali opremu i otišli smo do hotela. Dogovorili smo se da poslije takmičenja odemo u ribolov, mislio sam da ću moći izdržati bolove u stopalima i skočnim zglobovima, ali u sobi sam vidio da od tog ribolova neće biti ništa – zglobovi su bili nevjerovatno otečeni i umjesto gore pomenutog digitalca i povlačenja vlage, oni su bili ti koji su vlagu povukli. Teška srca sam jednostavno morao preskočiti taj ribolov. Ostao sam u sobi i oko 16:00 utonuo u san.

Oko 4 ujutro sam se probudio. Moj cimer, Bogila, uveliko je bio budan i pripremao sisteme jer je dan prije imao iskustvo sa školjkama i izgubio je jako mnogo udica.

Kod mene su noge bile nešto bolje, ali daleko od dobrog – jedva sam hodao.

No, izdržao je “trener” (citaj: ja) i gore, morao sam biti od pomoći mojima, a i napraviti još snimaka.

Na stazi isto vrijeme, ista slika, takmičari su se pripremali. Obala je bila strma i od krupnijeg “šodera” koji je “bježao” pod nogama, tako da je bilo nevjerovatno da niko od takmičara nije tokom pripremanja završio u kanalu.

Noć prije, dok sam ja bolovao a ostatak ekipe opet “probavao” crno pivo u hotelu, dogovorili su da idu na “upis” – da prvo ulove kojeg kedera ako ga bude, a da onda pređu na krupniju ribu, jer je u prvom danu takmičenja bilo mnogo takmičara bez ulova.

Prvi signal za bacanje primame. Kugle pljušte po vodi.

Kad smo kod toga, zaključak takmičara je bio i ovaj – zbog brzine vode, bez obzira na otežanje primame gore pomenutim “šoderom” sa obale, ista je završavala par boxova ispod takmičara, tako da je ustvari bilo bitno koga imaš uzvodno od sebe i kakvu on primamu baca. Ako ti je treci komsija uzvodno od tebe pogodio primamu, imaćeš ribu.

Drugi signal – Bistro Bosno i Hercegovino!

Pošto je bio dogovor za kedere, “nabacio” sam polarizacijske naočale i pretraživao vodu u Mugdinom boxu. Na kraju boxa primjetim jato kedera. Uz par onih “metar dalje…pusti još….e tu”, Mugda je počeo vaditi kedere.

Bogila je našao isto par komada i upisao se.

Kod Ese nije bilo ribe, ali skužih i kod njega malo jato kedera.”Metar pusti….navuci desno….e tu”, i Eso se upisao.

Ermin mi reče da i Vedo ima upis i samo je Mirso bez ribe, pa me uputiše do njega, da pokušam “cvikama” pronaći kedera.

Tražio ja, tražio, oči me zabolile, ali kod Mirse ne bi ni ribice. Tako ostade do kraja, drugi dan jedino Mirso nije imao ulova.

Mugda je iskupio oko 560 grama kedera, i kako sam rece, da je “na njima ostao” mogao je imati i bolji plasman. Eso je imao i dvije veće ribe, a najbolji prvi dan je bio Vedo – na vaganju je imao 6800 grama. Bio je treći u sektoru, a od prvog mjesta ga je djelilo nekih 200 grama.

Vaganje je brzo obavljano, pakovanje je malo potrajalo i otišli smo u hotel. Ja sam se taj dan “čuvao” i nisam mnogo “špartao” stazom, tako da je situacija sa zglobovima bila nešto bolja.

Za popodne je bilo predviđeno proglašenje pobjednika i banket. Dogovorili smo da ostanemo do čina zatvaranja takmičenja i da poslije toga krenemo put Sarajeva.

Ukupni pojedinačni plasman je bio sljedeći:

1.KOVAČ MLADEN GLAVATICA-PFEIFER TT———3860—-2390—-2.0

13.MAKEDONIJA B——————–8780——5550—–95.5
14.KOMARNO TUBERTINI KOMARNO——-2750——1530—-111.0
15.MLADICA NIKŠIĆ——————2130——1840—-121.0

Pobjednicima su dodjeljeni pehari i medalje, intonirana je himna države pobjednika (pobjednici su bili domaćini), održani prigodni govori načelnice općine Sveta Marija, predsjednika Športsko ribolovnog saveza Međumurske Županije i predsjednika Hrvatskog športsko ribolovnog saveza koji je i zatvorio takmičenje uz poruku: “Vidimo se iduće godine u Makedoniji”.

Rezime: Jako dobro organizovano takmičenje, lijep smještaj za takmičare, i jedino što bi moglo biti zamjerka, ali kad bi bili prežestoki kritičari je “jaka” voda a čemu je bio uzrok veće ispuštanje vode u kanal iz HE Dubrava.No, nismo kritičari i čestitke organizatorima na angažmanu i velika hvala na gostoprimstvu.

Na putu nazad sam malo uživao u krajoliku, pokušao napraviti u vožnji koju sliku, i uspio u kadar uhvatiti jednog fazana. Lijepa slika za vidjeti, kod nas jako rijetka.

I dok smo komentarisali krajolik bez smeća i sa ovim fazanom, Bogila opisa nas i naš mentalitet rečenicom: “Eeee, ne bi se ti kod nas tako šepurio, brzo bi ti neko dohak'o!”

Oko 00:00 smo bili Sarajevu. Jesam se napatio, ali je vrijedilo.

Kako rece gospodin Vladimir Sever – vidimo se u Makedoniji 2009. godine.